יום רביעי, 23 באפריל 2008

שיחה עם מקובל צבי ניסנזון


שאלתי את רב צבי (מורה לשעבר שלי) מאיפה בא האין סוף ?
אמר לי : אנחנו לא יכולים להשיג!
אמר לי למה זה דומה אתה נמצא בחדר אטום ועובי הקירות 3 מטר ולך יש פטישון קטנצ'יק!כדאי לנסות לפרוץ את הקיר?
אמר לי אני בוחר לא לדעת את זה!
אמרתי לו אם אני לא אפרוץ את הקיר לא כדאי בכלל להתחיל ללמוד את חכמת הקבלה,כי אני לא יודע איך הכל נוצר!
שאלתי אותו האם לבורא כואב לברוא אותנו ?
אמר לי : האם יתכן שכאב ראש נוצר לפני הראש!
אני אומר :אם העולם קיים אז סימן שהבורא מצא פתרון לכאב הראש ,כנראה שהבורא פשוט ביטל את הרגשות !
שאלתי אותו מה זה יש מאין ?
אמר לי אני מכיר שני פירושים

1)האור יצא ומיציאת האור נוצר העולם הזה החשוך ,אז יוצא שהעולם הזה נוצר מחוסר אור - יש מאין
2)כתר זה האין ,היינו שהכתר נוצר מאין !
אני מבין שהאהבה מנצחת את הכאב!ואם לקדוש ברוך הוא היה כואב להחזיק את העולם אזי הכאב היה מצטבר ובורא היה נכנס
לקונפליקט ,והקונפליקט בסופו של דבר היה גורם לבורא להחריב את העולם שברא!קיים גם מקרה הפוך , הרי ידוע ש הבורא מצמצם את עצמו עולם עולם ,עד שמגיעים לעולם הזה החשוך! ולבורא יש רצון להאיר בכל הכח ולבטל את החושך !

אין תגובות: