יום שישי, 12 בספטמבר 2008

אמונה תמימה ,חסרה לי בלב



קראתי מעשיה של רבי נחמן על התם ועל החכם :
ויש איזו הרגשה שהמוח שלי מתחכם עם השם ,אני רוצה להבין מה שאני עושה 
בשביל מה המצוות האלה ???
והחכם רוצה שכל העולמות הרוחניים יהיו ברשותו ושהוא ידבר דברי חכמה וכולם ישמעו לו 
והתם לא צריך כלום הוא פשוט מאמין בבורא,הוא אפילולא צריך תענוגים 
יש תענוגים -זה טוב ,אין תענוגים גם בסדר העיקר שהבורא קיים 
זה כבר משמח!!!
החכם מפספס את העיקר הוא לא בונה את החיים לא ממשיך את דרכו של הבורא
הוא רק מבזבז את החיים כי יודע שבמילא אין להם ערך של ממש
הוא רוצה לאהוב אבל הלב ריק ולא תוכל להכריח אותו לאהוב
הוא אוהב את הבורא ,כי בלב ליבו הוא מאמין ש השם צדיק בכל דרכיו ובכל מעשיו
אבל בבריות הוא כבר לא מאמין וכש הוא פוגש אנשים עם לבב 
הוא מתפלא ומחפש איזה מוטיבים  נסתרים היו לאנשים אלה לעשות את מה שהם עשו טוב
התם דן את כולם לקו זכות וגם האנשים שהוא פוגש יותר בעלי אמונה ולב בשר 
החכם רואה הרבה יאוש בעולם ,הרבה סבל הוא לא מבין איך זה יכול להיות שאנשים סובלים לטענתו 
אין שום הצדקה לכאב,כאב אבסולוטי,הוא מרחם על הבריות בליבו אבל ממשיך בדרכו כהרגלו 
הוא רואה שהבורא מראה לו דברים נוראים ו יש לדברים האלה שייכות אליו
 הלב שלו כואב ,כי הוא רחמן בפנים אבל הוא לא שואל את עצמו למה דוקא הוא רואה את כל זה 
הוא לא שואל את עצמו למה אני רואה את זה,מה אני עשיתי כל-כך נורא שאני צריך לראות את זה 
הוא אומר שבשמיים השתגעו והתחילו להרוג ילדים בארץ .
אין לו ראיה רחבה ,הוא לא רואה את הסיבות -אין לו גם מספיק אמונה בבורא יתברך
לכן הוא מקלל אותו בלי סוף -עמוק בתוך ליבו כמובן ,למה אני עני 
למה אני אומלל,למה אף אחד לא מבין אותי ,אני דומה לצפרדע קרה
שיושבת בתוך ביצה שלהו היא אפילו לא מרגישה שזו ביצה!
טוב לה שמה הביצה שלה,העיקר השכל הישר אשר בעצם עקמקום
קשה לחיות כש אין בשביל מה לחיות ,והתם עושה פרה פרה 
ותראה את החיים שלו הוא מרוצה מכל רכושו 
יש לו משפחה ,יש ילדים ,יש בורא והוא אפילו לא רואה מה רע בחיים האלה 
כאילו הבורא עיצב לו את השכל אחרת ,איפה שהחכם רואה צרות ,התם רואה ברכות 
לך תסביר את זה ולך תדע מי באמת יותר חכם 
להיות תם זה באמת יותר בריא בשביל החיים! 

אין תגובות: