יום שבת, 27 בספטמבר 2008

מבטו של השוטה הפנימי


נכנסתי לבית הכנסת ושמעתי איזה רב מדבר (מפטפט יותר נכון) הוא דיבר על התרועה תקיעה - לא יודע מה ,על השופר הקיצור 
כמה שניות צריך לתקוע וכל זה - ממש לא מעניין הקיצור , ברגע מסויים נמאס לי מהרכילות הזאת ושאלתי אותו מה משמעות השופר ,אמר לי כך ציוונו השם בתורה ויש בזה סודות גדולים אבל כך ציוונו השם זה הסוד הכי גדול - אמונה תמימה מה שנקרא אצל הדתיים וזה שאחראי על הבית הכנסת אמר שופר זה כדי שתתעורר - זה היה קרוב קצת יותר ללב ! אבל בית הכנסת לא שואלים על "יודע התעלומות"  אלא שואלים על איך ומה לעשות ,ואני אומר מה איכפת לי מה נעשה בחצר - זה רכילות שם וזהו 
אני שואל מי זה המלך ??? מה מהותו ??? ומה רצה להגיד לנו ???מה המסר ??? ומי יכול  להגיד למלך על המלך עצמו רק השוטה של המלך (אני מדבר על פנימיות) היינו רק השוטה שאצלו הכל מותר יכול להגיע לפנימיותו של המלך אל נשמתו!וכש אני יצאתי מבית הכנסת השוטה הפנימי נשאר בין השוטים כי לא קיבל את מה שליבו השתוקק אליו ,הלב נשאר קר ,והכאב נהיה יותר חזק - כי רק עבדו עליו על השוטה כי ראו שהוא שוטה - בן-אדם פשוט ,אז אפשר לעבוד עליו והוא רק התרגז על כל העולם ועכשיו שופך דינים על העולם - כי אין תשובה לשאלתיו התמימות והוא כמו אלמנה ויתום שהקב"ה אומר תנו להם את מבוקשם ואם לא תתנו אני אשמע את דמעותיהם ואשלח עליכם את הברד עם אש שבפנים,היינו הדינים! 
 ומי זה השוטה הגדול ביותר בעולם זה הוא המלך - הוא משפיע בלי גבול לבריאותיו בלי לבקש תמורה ,הלא זהו השוטה הגדול ביותר !

אין תגובות: